FAQ Teknikal Tune Talk
1. Bagaimana untuk menyemak baki kredit?
Melalui handphone anda, sila dail *133# dan tekan butang Dail.
2. Bagaimana untuk Top Up akaun saya?
Melalui handphone anda, sila dail *122*<Kod Pin 16 Digit># dan tekan butang Dail.
3. Apa patut saya lakukan jika tidak boleh buat panggilan keluar ATAU menerima panggilan?
Anda boleh cuba lakukan langkah ini;
–> Melalui handphone anda, sila ke SETTINGS.
–> Pilih “Network Settings”
–> Pilih Option “Manual”
–> Pilih Network dan Pilih salah satu pembekal semasa yang ada seperti Maxis, DIGI sehingga pemilihan anda itu di tolak (reject) dan kemudia pilih Network Tune Talk atau CELCOM.
–> Buangkan semua senarai panggilan yang telah dibuat.
–> Tutup handphone selama 15 minit dan On kan semula.
–> Cuba buat panggilan.
–> Jika masalah masih dihadapi, sila call Tune Talk Customer Service di 03-79490000. Anda akan dilayan bermula dari 8.00 pagi hingga 10.00 malam.
4. Siapa perlu saya hubungi jika terdapat sebarang masalah teknikal?
Anda boleh hubungi “Customer Service Tune Talk” di 13100 atau 03-79490000 dari jam 8.00 pagi hingga 10.00 malam. Sila bekalkan kepada mereka Nama, No IC/Paspot dan nombor talipon.
5. Apa perlu saya buat jika tidak boleh hantar sms atau terima sms?






6. Bolehkah saya kekalkan nombor dari rangkaian lain?


7. Kenapa MNP (Port In) tidak berjaya atau ditolak ?
Ada 3 sebab proses ‘Port In’ ditolak:



8. Apa saya perlu buat apabila MNP (Port In) tidak berjaya atau ditolak ?
Langkah berikut boleh diambil:



PERKHIDMATAN
9. Bagaimana cara untuk aktifkan GPRS?



10. Bagaimana melanggan Tune Buddies ?
Tune Buddies adalah kadar panggilan lebih rendah untuk 10 npmbor Tune Talk sahaja. Kadarnya adalah 24 sen seminit:



11. Roaming Antarabangsa.
Anda kini boleh menggunakan sim kad Tune Talk sambil berada diluar negara. Semua pengguna Tone Excel dan Tone Plus adalah secara otomatik mempunyai perkhidmatan ini dan sebarang konfigurasi tidak diperlukan. Anda boleh pilih untuk Direct Dial (Dail Terus) dinegara yang terpilih atau menggunakan pilihan Call Back untuk lebih jimat.
12. Kadar Panggilan IDD.
Sila klik di sini untuk – IDD Tone Excel
13. Voice Mail (Pesanan Suara)
Bagaimana mendengar pesanan suara?
Sila dail 13103.

Bagaimana batal kan Voice Mail?
Sila ke Setting>Call Setting>Call Divert>Divert All Voice Call>Cancel

14. Bagaimana dapatkan PUK jika sim kad saya di ‘block’ ?


15. Bagaimana cara untuk aktifkan Akaun ‘Self Care’ Tune Talk?
Anda boleh aktifkan atau set semula ‘Self Care’ Tune Talk anda dengan cara berikut:








“Kejayaan TAK akan datang bergolek tanpa ada USAHA”
No comments:
Post a Comment